تفاوت قیف فروش و قیف بازاریابی (تفاوتی بسیار مهم!)

تفاوت قیف فروش و قیف بازاریابی: اگر اهل تجارت هستید، احتمالا اصطلاحات قیف بازاریابی و قیف فروش را شنیده اید. معمولا اکثر کسب و کارها از این دو بسیار استفاده می کنند. در واقع مدت زیادی می شود که کسب و کارها برای افزایش درآمد خود و رسیدن به سود بیشتر، از قیف های خاصی استفاده می کنند. بازاریابی و فروش، دو حوزه جداگانه هستند که اغلب اوقات مفاهیم آن ها با هم اشتباه گرفته می شود، به همین دلیل خیلی از افراد قیف فروش و قیف بازاریابی را با هم یکسان می دانند.

اگر شما هم تا به حال این اشتباه را مرتکب شده اید و در خصوص تفاوت قیف فروش و قیف بازاریابی کنجکاو هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب از سایت مرکز فروش 24 همراه ما بمانید؛ چرا که در ادامه اطلاعات مهمی در خصوص این دو مفهوم و تفاوت آن ها به شما ارائه خواهیم داد.

تفاوت قیف فروش و قیف بازاریابی (تفاوتی بسیار مهم!)

قیف بازاریابی چیست؟

یک قیف بازاریابی در واقع همه چیز درباره رابطه مشتریان با برند شما است. قیف بازاریابی نحوه تعامل مشتریان با محتوا، تبلیغات و به طور کلی برند شما را از زمانی که برای اولین بار با شرکت شما ارتباط برقرار می کنند تا زمانی که مشتری از برند شما خرید می کند، نشان می دهد. تجزیه و تحلیل قیف بازاریابی به یک کسب و کار کمک می کند تا با طرز فکر مشتریان خود را مطابقت دهد. این کار باعث می شود هر جا که لازم بود استراتژی خود را تغییر دهند.

ادامه مطلب  معرفی بهترین کسب و کارهای زود بازده!

یعنی هنگامی که متوجه شدند که یکسری از اقدامات آن ها نتیجه بخش است یا بالعکس زمانی که کار آن ها خوب پیش نمی رود، در هر مرحله از بازاریابی می توانند روند کار خود را تغییر دهند. یک قیف بازاریابی دارای پنج بخش است که در اینجا برای درک بهتر تفاوت قیف فروش و قیف بازاریابی با توجه به طرز فکر خریدار در هر مرحله آن ها را بیان می کنیم.

  • آگاهی: قبلا نام تجاری شما را شنیده ام و نظر مثبتی نسبت به آن دارم.
  • علاقه: من می دانم چه محصولات و خدماتی می فروشید و آن ها برای من مناسب هستند.
  • توجه: من به محصولات شما علاقه مند هستم. اما مطمئن نیستم که چقدر به آن ها نیاز دارم.
  • اقدام: من آماده خرید محصولات یا خدمات شما هستم.
  • وفاداری و حمایت: من می توانم باز هم از شما خرید کنم و میزان خرید خود را افزایش دهم یا این که برند شما را به مشتریان دیگر معرفی کنم.

بهتر است بدانید که قیف های بازاریابی انواع مختلفی مانند قیف بازاریابی محتوایی، قیف بازاریابی ویدیویی، قیف بازاریابی ایمیل و… دارند که هر کدام از آن ها می توانند نتایج ثمر بخشی داشته باشند.

برای این که یک فروشنده موفق باشید، باید ذهنیت یک فروشنده موفق را نیز داشته باشید. به همین علت توصیه ما این است که اگر می خواهید بیشتر با این موضوع آشنا بشوید، صفحه ذهنیت فروش را مشاهده کنید.

قیف بازاریابی چیست؟

قیف فروش چیست؟

پیش از این که بخواهیم به بررسی تفاوت قیف فروش و قیف بازاریابی بپردازیم، بهتر است همانند قیف بازاریابی توضیحاتی درباره قیف فروش هم خدمت شما ارائه کنیم. قیف فروش رابطه مشتری شما با تیم فروشتان را از زمانی که نمایندگان فروش با آن ارتباط برقرار می کنند تا زمانی که به یک مشتری واقعی تبدیل می شود را نشان می دهد.

ادامه مطلب  چگونه رقبای خود را شکست دهیم؟ | تحلیل رقبا در کسب و کار

قیف فروش راهی بسیار مناسب برای تشخیص نقاط ضعف و قوت در فرآیندهای فروش شما و کمک به اصلاح آن ها است. قیف فروش شامل سه بخش است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

  • آگاهی یا کشف: این اولین نقطه تماس بین مشتری بالقوه شما و تیم فروشتان است. تمام هدف در این بخش رسیدن به مرحله بعدی خواهد بود.
  • توجه: در این مرحله یک مشتری بالقوه به محصولات و خدمات شرکت ابراز علاقه کرده است و تیم فروش این توانایی را دارد که بر تصمیم نهایی آن ها تاثیر بگذارد.
  • تبدیل و وفاداری: در این مرحله خریدار اقدامات لازم را برای نهایی کردن خرید انجام می دهد. اگر چه این آخرین مرحله است، اما شرکت هنوز باید تلاش کند تا مشتریان فعلی خود را با ارائه مزایایی مانند پشتیبانی و خدمات پس از فروش راضی نگه دارد.

در نظر داشته باشید که در یک قیف فروش خوب باید بتوانید مشتریان بالقوه را متقاعد کنید تا اطلاعات تماس خود را به شما بدهند. سعی کنید که مشتریان را برای خرید دوباره جذب نمایید.

قیف فروش چیست؟

بررسی تفاوت قیف فروش و قیف بازاریابی

تا به این جا سعی کردیم شما را با قیف فروش و قیف بازاریابی آشنا کنیم تا با کسب اطلاعاتی درباره آن ها بهتر بتوانید تفاوت قیف فروش و قیف بازاریابی را درک کنید. در زیر ما جدولی از تفاوت های قیف بازاریابی و قیف فروش را قرار داده ایم و این دو را باهم مقایسه کرده ایم تا بهتر متوجه تفاوت آن ها شوید.

قیف بازاریابی

قیف فروش

قیف بازاریابی مسیری است که یک مشتری بالقوه طی می کند تا به یک مشتری واقعی تبدیل شود.

قیف فروش مسیری را که یک مشتری بالقوه از زمان برقراری ارتباط اولیه تا نقطه نهایی یعنی خرید طی می کند، توصیف می نماید.
شرکت ها و کسب و کارهایی که بیشتر در پی شهرت و شناساندن برند خود به مشتریان هستند، در قیف بازاریابی عملکرد بهتری خواهند داشت. خرید تعداد بیشتری از محصولات و خدمات هدف نهایی استفاده از قیف فروش است.
قیف های بازاریابی برای جلب توجه مصرف کنندگان مورد استفاده قرار می گیرند. در این جا سعی می شود که با استفاده از استراتژی ها و روش های گوناگون مشتریان بیشتری جذب شوند.

قیف فروش به حفظ علاقه مشتریان کمک می کند.یعنی این که در این جا تلاش تیم فروش برای کسب رضایت مشتری و جلب نظر اوست تا برای خریدهای بعدی بازهم همین برند را انتخاب کنند و خرید بیشتری انجام دهند.

ادامه مطلب  مهندسی فروش چیست و چه کمکی به فروش میکند؟

جمع بندی تفاوت قیف فروش و قیف بازاریابی

قیف فروش و قیف بازاریابی از جمله اصطلاحتی هستند که امروزه در اغلب کسب و کارها به کار می روند. با وجود این که این دو شباهت های زیادی به هم دارند، اما از هم متمایز هستند؛ به همین خاطر ما در این مطلب تلاش کردیم توضیحاتی درباره قیف فروش و قیف بازاریابی بیان کنیم و همچنین به بررسی تفاوت قیف فروش و قیف بازاریابی بپردازیم. شما با درک بهتر تفاوت های بین این دو و استفاده از استراتژی های بازاریابی و فروش می توانید در کسب و کار خود به موفقیت بیشتری دست یابید.

منبع 1      منبع 2

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط