پرزنت کردن محصول (چه طور باید محصولی را پرزنت کنیم؟)

پرزنت کردن محصول (چه طور باید محصولی را پرزنت کنیم؟)

به عنوان یک مدیر محصول، این که صرفا محصولی با کیفیت ارائه دهید کافی نیست. با وجود این که چنین محصولی احتمالا مشکل کاربران را در آن حوزه برطرف کند، اما خریداران زیادی شاید به محصولتان اعتماد نداشته باشند؛ از این رو پرزنت کردن محصول هم به نوبه خود اهمیت دارد.

این که چطور یک کالا را به بازار ارائه می‌‎دهید، نقش مهمی در فروشتان دارد. پرزنت کردن محصول به روشی اشتباه می‌ تواند تمام تلاش های شما را برای ماه ها به باد دهد؛ پس در این مطلب از سایت مرکز فروش 24 هر آن چیزی که در مورد ارائه کالا یا خدمات باید بدانید، گفته می‌شود.

پرزنت کردن محصول چیست؟

برای دانستن این که چطور باید یک محصول را پرزنت کنیم، باید با تعریف آن آشنا شویم. فرآیند ارائه محصول در مقابل مشتریان برای کسب و کارتان اهمیت فراوانی دارد؛ نقشی به این اندازه که می تواند آن را از عرش به فرش یا برعکس برساند. تفاوتی هم ندارد که این محصول جدید بوده یا سال ها از ساخت و عرضه آن گذشته باشد.

شما برای پرزنت کردن محصول باید مشتریان خود را از جزئیات آن شامل این که چیست، چگونه کار می کند و چگونه به حل مشکلات آن ها کمک می کند، آگاه سازید. پرزنت در زبان انگلیسی به معنای ارائه است و یک ارائه موفق، فروش هر چه بهتر توسط شما را تضمین می کند. چندین مرحله در فروش وجود دارد و پرزنت یکی از آن هاست. پس در ارائه قدرتمند آن ها باید کوشا باشید.

ادامه مطلب  دریافت بازخورد مشتری (اهمیت و راه های دریافت بازخورد)

مزایای پرزنت چیست؟

بدون شک پرزنت کردن موضوع مهمی است که تا این حد روی آن تاکید می شود. در اینجا برخی از مهمترین مزایای پرزنت کردن را به شما معرفی می کنیم.

افزایش آگاهی از محصول

آگاهی از محصول با پرزنت کردن آن به طرز چشمگیری افزایش می‌ یابد. این کار توجه کاربران را به خود جلب کرده و موجب خرید بیشتر توسط آن ها می شود. حتی این کار می تواند مردم را به مشتریان شما تبدیل کرده و در آینده نیز نسبت به خرید بیشتر اقدام نمایند. برای نمونه اگر به پرزنت کردن محصولات اپل و به ویژه گوشی های آیفون آن دقت کرده باشید، متوجه کاربلدی مسئولانش خواهید شد.

برجسته تر کردن محصول

با استفاده از پرزنت کردن، محصول خود را برجسته خواهید کرد. شاید محصول شما آن قدرها کارایی و کیفیت لازم را نداشته باشد، اما با ارائه اصولی می توان آن را برجسته تر از چیزی که در واقعیت هست، معرفی کرد.

جلب توجه مشتریان

پرزنت کردن محصول، مخاطبان بیشتری را درگیر برند شما کرده و این خود مزیتی مهم به شمار می رود. شاید برخی محصولات اپل آن چنان کاربرد نداشته باشد، اما ارائه خوب اعضای این شرکت سبب می شود هر ساله مردم برای مشاهده رونمایی و خریدشان صف بکشند. زمانی که اپل محصولی را ارائه کرده یا ویژگی های جدیدی از آن را منتشر می کند، همین سبب تشکیل یک رویداد جهانی می شود. ارائه صحیح خود نوعی تبلیغ به حساب می آید که نباید از آن غافل شد.

هدف از پرزنت چیست؟

ارائه محصول به این جهت انجام می شود تا مشتریان در جریان این که در حال خرید چه چیزی هستند، قرار بگیرند. همچنین اگر خدمتی به مشتریان فروخته می شود، آن ها باید به خوبی بدانند این خدمت چه کاری براشان انجام می دهد. پرزنت کردن محصول فرصتی را فراهم می کند تا در مورد منحصر به فرد کردن آن واضح باشید، در مورد محصولتان داستانی تعریف کنید و به یاری مشتریان بشتابید. توصیه می کنیم نتیجه پرزنت کردن محصول در سیستم فروش ثبت شود تا هر با ارزیابی به دست آمده، هر بار بهبود یابد.

ادامه مطلب  پیدا کردن مشتری جدید ( چه طوری مشتری های جدید پیدا کنیم؟)

شیوه پرزنت کردن محصول چگونه است؟

ارائه هر چه بهتر محصول، درها را برای فروش بیشتر و رسیدن به درآمدهای رویایی محقق می‌ کند؛ البته اگر با استراتژی های آن به خوبی آشنا باشید. متاسفانه عده زیادی از فروشندگان صرفا نام پرزنت کردن را شنیده اند، اما از ترفندهای آن آگاه نیستند. اگر این کار را اشتباه انجام دهید، نه تنها به درآمد بالا نمی رسید، بلکه مشتریان حسابی از شما و کارتان دلزده خواهند شد.

1- از دستورالعمل‌های برند غافل نشوید

خوب است در هنگام ارائه توضیحات و پرزنت کردن محصول، دستورالعمل‌های آن را هم به مشتریان بگویید. هدف شما باید استفاده هر چه بهتر و راحت‌تر مشتری از آن کالا باشد. شاید این دستورالعمل‌ها داخل جعبه آن ها یا در فضای مجازی موجود باشد، اما مشتری با شنیدن برخی نکات دلگرم خواهد شد.

از آن جایی که شاید محصولات کسب و کارتان متفاوت باشد، باید آگاهی لازم را در مورد دستورالعمل های هر یک کسب کنید.

2- اطلاعاتتان مختصر و مفید باشد

اگر خودتان را به جای مشتری بگذارید، مطمئنا شما هم از شنیدن توضیحات بیش از اندازه خریداران کلافه می شوید و این کار اشتباه، احتمال خرید را به حداقل می رساند. سعی کنید اطلاعات و پرزنتتان تا جای ممکن کوتاه باشد، اما در همین صحبت های کوتاه، بهترین و مفیدترین مطالب را بگنجانید.

از کلید واژه هایی مطابق با حوزه کاری خود استفاده کنید که احتمال خرید توسط مشتری را افزایش دهد. نکته مهم این است که تمام اطلاعات لازم در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

3- ارائه تکراری نداشته باشید

این نکته به حدی اهمیت دارد که شاید نتوانید حتی فکرش را کنید. سعی کنید برای هر یک از محصولات خود دو یا سه قالب توضیحات داشته باشید تا اطلاعات یکسان اما با بیان متفاوتی را به دست مشتریان برسانید. شاید برخی مردم به مشتریان شما تبدیل شده و بعد از مدتی به دنبال همان کالا باشند.

ادامه مطلب  قانون 72 در سرمایه گذاری چیست؟ بررسی جامع!

قطعا اگر همان توضیحات را در قالب تکراری به آن‌ ها بدهید، برایشان عجیب و در برخی موارد دلسرد کننده خواهد بود. حتی مشتریان دیگر با شناخت شیوه تبلیغ و ارائه محصول توسط شما از دیگران، با استراتژی های شما آشنا هستند. پس به یاد داشته باشید قالب های بیشتر برای توضیح، مساوی با موفقیت بیشتر کسب و کارتان خواهد بود. اگر مانند شرکت های موفق در دنیا مانند اپل، تسلا و سامسونگ محصولی فیزیکی دارید، پرزنت کردن برایتان ساده تر و موثرتر خواهد بود.

4- خودشیفتگی را کنار بگذارید

شاید باورش عجیب باشد، اما برخی فروشندگان در میان توضیحات و مثال های خود به حدی خودشیفته هستند که خریداران پا به فرار می گذارند. تنها چیزی که مشتریان در زمان خرید اهمیت می‌ دهند، این است که در حال خرید چه چیزی هستند. آن ها به وضوح به دنبال آن هستند که چه چیزی برایشان مفید است و در آینده چه استفاده هایی از محصول دارند. اگر مخاطبان خود را درگیر کرده و پرزنت کردن محصول خود را تعاملی تر کنید، شانس زیادی برای فروش فراوان خواهید داشت.

سخن پایانی

همان طور که مطالعه کردید، پرزنت کردن محصول آن چنان دشوار نیست و تنها به تمرین روزمره شما نیاز دارد. تقویت مهارت های فن بیان و شنیداری برای این که ببینید مشتری واقعا دنبال چه چیزی است، شما را به سوی موفقیت سوق خواهد داد. همچنین بد نیست عملکرد فروشندگان دیگر را بررسی نموده و نقاط ضعف و قوتشان را استخراج کنید.

آخرین نکته هم این است که در دوره های تخصصی مهارت های فروش و بازاریابی شرکت کنید. این دوره ها در سایت ما برگزار می شوند و  تاکنون افراد زیادی از آن ها نتیجه گرفته اند.

ادامه مطلب  10 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خانگی در سال 1403

منبع

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط