افزایش بهره وری کارکنان

چگونه کیفیت نیروی کار را افزایش دهیم؟ افزایش بهره وری کارکنان

یک کسب و کار موفق، کسب و کاری است که تمام کارکنان آن مانند یک خانواده در کنار هم باشند و همگی با هم برای رشد و توسعه شرکت تلاش کنند. در صورتی که کارکنان یک کسب و کار بهره وری کافی داشته و با انگیزه بالا کار کنند، راندمان تولیدات آن کسب و کار هم بیشتر شده و در نتیجه سود زیادی به دست می آورد. این سود بالا، قطعا برای خود کارکنان هم مفید خواهد بود و باعث تخصیص مزایای بیشتر به آن ها خواهد شد.

اما سوال اینجاست که چطور باید این انگیزه را در کارکنان ایجاد کرده و بهره وری آن ها را افزایش داد؟ ما در این مطلب از سایت مرکز فروش 24، روش هایی برای افزایش بهره وری کارکنان به شما آموزش خواهیم داد.

بهره وری کارکنان به چه معناست؟

اجازه دهید قبل از هر چیزی، این موضوع را بررسی کنیم که منظور از بهره وری کارکنان چیست و وقتی گفته می شود که باید بهره وری پرسنل خود را افزایش دهید، یعنی دقیقا قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ بهره وری کارکنان، معیاری است که نشان می دهد یک کارمند در یک بازه زمانی خاص، چقدر کار انجام می دهد.

ادامه مطلب  اهمیت بازاریابی محتوا در رشد کسب و کارهای نوپا و کوچک

بدیهی است که هر چقدر این معیار بالاتر باشد، زمان تلف شده کمتر شده و راندمان کلی شرکت بیشتر خواهد شد. ولی شما نمی توانید فقط با امر و نهی کردن، بهره وری نیروهایتان را افزایش دهید. افزایش بهره وری کارکنان نیازمند ایجاد انگیزه در آن هاست. در بخش های بعدی نحوه انجام این کار را توضیح می دهیم.

افزایش بهره وری کارکنان

راهکارهای افزایش بهره وری کارکنان

برای اینکه بتوانید نیروهای خود را به کار مفیدتر تشویق کنید، باید شرایط و محیطی ایده آل را برای کار کردن آن ها فراهم نمایید. متاسفانه خیلی از کارفرمایان با تهدید به کاهش حقوق و بد رفتاری، کارمندان خود را وادار به کار بیشتر می کنند. این کار هم از نظر اخلاقی و هم از نظر قانونی ممنوع بوده و نه تنها به موفقیت آن کسب و کار منجر نمی شود، بلکه بد نامی و شکست را برای آن به همراه خواهد داشت.

در اینجا ما قصد داریم چند راهکار ایده آل برای این منظور به شما معرفی کنیم.

آموزش دادن کارکنان

وقتی که نیروهای کار شما به خوبی روی کارشان تسلط داشته باشند، می توانند با سرعت بالایی وظایفشان را پیش ببرند. شما نباید فقط به سوابق کاری آن ها اکتفا کنید، بلکه باید زمانی را به آموزش نیروهایتان اختصاص دهید و مطمئن شوید که تمام خم و چم و نکات لازم را یاد گرفته اند.

پاداش موثر

زمانی که برای عملکردهای کارکنان پاداش تعیین کنید و در زمان رسیدن به هدف پاداش آن ها را بدهید، به کارمندان ثابت خواهید کرد که انجام کارها چقدر برای شما و سازمان اهمیت دارد. به عبارت دیگر پاداش های مالی و غیر مالی به نیروی کار انگیزه و انرژی مضاعف می بخشد و باعث می شود که کارها را بهتر انجام دهند.

ادامه مطلب  پیش بینی رفتار مشتریان چگونه است و به چه دردی می خورد؟

پشتیبانی از تشکیل گروه

ما در عصر ارتباط زندگی می کنیم و معمولا انجام کارها به صورت فردی و بدون کمک حامی، به سختی جلو می رود؛ به همین دلیل برای افزایش بهره وری کارکنان بهتر است از تشکیل تیم یا گروه استفاده کنید. یک مدیر شایسته باید کارمندان خود را در یک تیم قرار دهد و از آن پشتیبانی کند تا کارکنان مانند یک مکمل برای هم باشند.

اشتراک گذاری ایده ها

اگر تمام کارمندان بخواهند از روش آزمون و خطا برای پیش بردن کارهای خود استفاده کنند و برای هر مورد آموزش زیادی ببینند، کارها با سرعت بسیار کندی جلو می رود. زمانی که شما یک تیم برای شرکت یا برند خود تشکیل می دهید، کارمندان باید بتوانند ایده ها و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند. با این کار بهره وری آن ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

استخدام نیروی متخصص و ماهر

یکی از مهم ترین و بهترین روش ها برای افزایش بهره وری سازمان این است که افرادی را استخدام کنید که دانش و مهارت بالایی داشته باشند. این افراد به درستی می توانند وظایف خود را انجام دهند و به کارکنان دیگر نیز کمک کنند. به همین دلیل بیشتر مدیرها توجه خاصی به این مورد دارند.

 تعیین اهداف واقع بینانه

یکی از شرایط مهم برای دستیابی به موفقیت این است که اهداف واقع بینانه تعیین کنید. در صورتی که اهداف و برنامه های شما واضح و واقع بینانه نباشند، کارمندان در انجام پروژه ها شکست می خورند. به همین دلیل مدیران یک سازمان یا تیم باید بتوانند اهداف خود را مشخص کنند و آن ها را به درستی برای کارمندان توضیح دهند. در این صورت کارمندان نیز می توانند روش های موثر را انتخاب کنند و به کار بگیرند.

ادامه مطلب  کاهش هزینه جذب مشتری، ارزان تر مشتری جذب کنید

محیط کاری سالم

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که روی افزایش بهره وری کارکنان تاثیر می گذارد این است که یک محیط سالم برای آن ها ایجاد کنید. یک محیط سالم به شیوه های مختلفی به کارکنان کمک می کند تا بتوانند خلاقیت بیشتری داشته باشند و احتمال ریسک کردن را کاهش می دهد. اگر محیط سالمی در اختیار کارکنان بگذارید به این معنی است که از آن ها حمایت کرده اید و به آن ها فضای بیشتری برای فکر کردن می دهید.

راهکار مهم برای افزایش بهره وری در سازمان

استفاده از ابزارهای مناسب برای بالا بردن بهره وری کارکنان

یکی از اصلی ترین موارد برای پیش بردن یک پروژه و رسیدن به موفقیت این است که ابزارهای مدیریتی مناسب داشته باشید. حتی اگر کارکنان شما بسیار ماهر و متعهد باشند، با این حال نمی توانند بدون داشتن ابزارهای خوب موفقیت زیادی به دست آورند. این ابزارها انسجام میان کارکنان و کل پروژه را بالا می برند و کمک می کنند تا به هدفتان نزدیک تر شوید.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با راهکارهایی برای افزایش بهره وری کارکنان آشنا کنیم. با رعایت نکاتی که گفتیم، می توانید کیفیت کار پرسنل خود را افزایش داده و از این طریق، راندمان کار خود را بیشتر کنید.

فراموش نکنید که یک کسب و کار موفق، کسب و کاری است که تمام اعضای آن خود را در سود و زیان شرکت دخیل بدانند و مانند یک خانواده صمیمی، با انگیزه کامل برای موفقیت کارشان تلاش کنند. امیدواریم که نکات عنوان شده برایتان مفید واقع شوند.

ادامه مطلب  چشم انداز کسب و کار چیست؟ چگونه چشم انداز درستی انتخاب کنیم؟

منبع 1    منبع 2

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط