محصولات پرفروش در اینستاگرام

محصولات پرفروش در اینستاگرام ( در اینستاگرام چه بفروشیم؟ )

اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در دنیا است. در ابتدا این فضا برای به اشتراک گذاشتن تجارب شخصی کاربران بود؛ اما در ادامه و با افزایش محبوبیت این برنامه، کاربران استفاده های دیگری از آن کردند. یکی از این استفاده ها، ایجاد فضایی بین فروشنده و مشتری جهت معرفی محصولات و خرید آن بود. به مرور با بالا رفتن محبوبیت این شبکه، فروشندگان سرمایه گذاری بیشتری در آن انجام دادند تا فروش محصولات خود را افزایش بدهند. در این مقاله از سایت مرکز فروش 24 به کاربرانی که قصد شروع این فعالیت را دارند، محصولات پرفروش فروش در اینستاگرام را معرفی بکنیم.

معرفی اینستاگرام به عنوان فروشگاه آنلاین

عنوان مقاله معرفی محصولات پرفروش در اینستاگرام است و  قبل از هر چیزی باید درمورد نقش این شبکه به عنوان فروشگاه آنلاین بدانید. اینستاگرام اگر یکی از  بهترین شبکه های اجتماعی نباشد؛ قطعا جزئی از برترین شبکه های اجتماعی در دنیا است. این برنامه علاوه بر این که محلی برای به اشتراک گذاری تصاویر است، به عنوان فضایی برای فروش آنلاین بسیار موثر است. با بیش از 40 میلیون کاربر فعال در ایران، اینستاگرام فضایی عالی برای پیشرفت کسب و کارها است تا محصولات و خدمات خود را به مشتریان خود ارائه کنند.

اگر به دنبال یادگیری کامل اینستاگرام هستید، و می خواهید زیر و بم این برنامه را بدانید؛ توصیه می شود که به هیچ وجه این صفحه آموزش اینستاگرام را از دست ندهید.

ادامه مطلب  شناخت مشتری ایده آل ! به راحتی مشتریان ایده آل را بشناسید !

استفاده از اینستاگرام با روش های مختلفی به فروشندگان کمک می کند:

فروش کالا و معرفی خدمات: فروشندگان با نمایش کالای خود از طریق پست و استوری ها  می توانند مشتریان فعلی و جدید خود را حفظ  و جذب کنند.

تبلیغات: اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر  و ویدئو محور است. امروزه در تبلیغات، استفاده از تصویر و ویدئو در جذب مخاطب تاثیر بسیاری دارد. خوشبختانه هر دو قابلیت برای ایجاد محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام وجود دارد.

هدایت مشتری به فروشگاه: ممکن است شما فروشگاه داشته باشید. اینستاگرام فضایی برای هدایت مشتریان شما به فروشگاه حقیقی یا مجازی شما است.

اینستاگرام فضایی جذاب برای فروش محصولات و خدمات است؛ اما اگر فردی بدون داشتن هیچ ایده ای بخواهد فروش خود را شروع کند، باید چه بفروشد؟

دسته بندی‌ های محبوب برای فروش در اینستاگرام:

محصولات پرفروش در دسته بندی های مختلف متفاوت است.  دسته بندی های مختلفی برای فروش محصول و ارائه خدمات در اینستاگرام وجود دارند که بخشی از آنان را برای شما لیست کرده ایم:

مد و زیبایی: در بخش مد و زیبایی که بیشتر مورد توجه بانوان است، خرید و معرفی پوشاک، محصولات آرایشی و  اکسسوری ها بیشتر مورد توجه است.

خدمات ورزشی: تناسب اندام و داشتن اندامی خوب در جامعه امروزی دغدغه است. شما می توانید محصولات و خدمات خود را در این حوزه گسترش بدهید؛ مانند لوازم ورزشی، مکمل های ورزشی، مربی ورزش و …

غذا: غذا یکی از نیازهای اصلی انسان ها است که امروزه جنبه سرگرمی نیز پیدا کرده است. اکثر رستوران ها و فست فودها به معرفی محصولات خود می پردازند.  البته در این دسته بندی می توان به معرفی دستورپخت ها، محصولات ارگانیک، فروش کیک و شیرینی و …نیز اشاره کرد.

تکنولوژی: اکثر مخاطبین اینستاگرام، بخش جوان جامعه هستند که ارتباط بسیار خوبی با تکنولوژی دارند و همه کاربران اینستاگرام، برای استفاده از آن به تکنولوژی وابسته اند. این بخش به طور کلی شامل معرفی محصولاتی مانند موبایل و آموزش و ترفند های مربوط به این حوزه تقسیم بندی می شود.

ادامه مطلب  تشکر از مشتری ! تشکر کردن از مشتری را یاد بگیرید !

محصولات دست‌ساز: افرادی که وارد این حوزه می شوند ممکن است به هنر علاقه زیادی داشته باشند و خلق کردن را دوست دارند، یا این افراد به دنبال شروع کسب و کاری با هزینه کم هستند. دست ساخته های شما مانند بافتنی ها، طراحی ها و … نیز بخشی از این بازار بزرگ است.

البته دسته بندی های بیشتری وجود دارد که ما فقط به بخشی از آن به صورت خلاصه اشاره کرده ایم. بعد از شناخت دسته بندی های مختلف، باید محصولات پرفروش و خدمات محبوب آن بخش را شناخت.

راهی برای شناسایی محصولات پرفروش:

شما به راحتی با چند جست و جوی ساده، محصولات پرفروش را در فروشگاه های آنلاینی مانند اسنپ  و دیجیکالا پیدا می کنید.

برای مثال در سایت دیجیکالا، پرفروش ترین کالاها را در هر دسته بندی مشخص کنید. با تحلیل آن، نیازهای مردم را می شناسید و فعالیت خود را بر محصولات پرفروش متمرکز می کنید.

ممکن است یکی از فعالیت ها را برای شروع انتخاب کنید، اما قبل از هر چیزی نیاز است، استراتژی های موفق فروش در اینستاگرام را بشناسید.

استراتژی محصولات پرفروش در اینستاگرام

استراتژی‌های موفق در فروش محصولات در اینستاگرام

قبل از این که محصولات پرفروش را بفروشیم، باید بدانید فروشندگی چه در اینستاگرام و چه در خارج از این برنامه اصولی دارد. شما نمی توانید بدون دانستن استراتژی های آن، فروش خود را شروع کنید و انتظار موفقیت نیز داشته باشید. به همین دلیل تعدادی از این استراتژی ها را به شما معرفی می کنیم:

محتوای جذاب و حرفه‌ ای: خودتا ن را به جای مشتری بگذارید. وقتی وارد صفحه خود می شوید، چه حسی دارید؟ آیا این صفحه به شما حس خوبی منتقل می کند؟ حرفه ای به نظر می رسد؟ می توان به آن اعتماد کرد؟

ادامه مطلب  فروشنده خوب چه ویژگی هایی دارد؟ بررسی ویژگی های فروشنده خوب

محتوای با کیفیت زیاد و جذاب، توجه مخاطبین را به صفحه شما جلب می کند. داشتن یک پروفایل جذاب باعث ایجاد حس اطمینان در کاربر می شود. پس به طور کلی ظاهر صفحه خود را جذاب کنید.

ارتباط صحیح با مشتریان: همه ما می دانیم حق با مشتری است. باید به دنبال ایجاد ارتباط صمیمی با مخاطبین خود باشیم. ایجاد حس اعتماد با پاسخگویی خوب ارتباط مستقیم دارد.

شما وظیفه دارید در سریع ترین زمان ممکن و به بهترین شیوه ممکن برای حفظ مشتری، به او پاسخ بدهید.

با به اشتراک گذاشتن تجربه خرید مشتریان، حس اعتماد در مخاطبینی ایجاد کنید که برای خرید شک دارند. توصیه می شود نمونه کارهای زیاد معرفی کنید تا هیچ شک و شبهه ای برای مخاطب نماند.

راه دیگر برای ایجاد ارتباط با مشتری و ایجاد حس اعتماد در مخاطبین، تهیه پست و استوری از پشت صحنه آماده سازی محصول و ارسال آن است.

پیشنهادهای ویژه: در مقاله کمپین فروش چیست، نیز به این مورد اشاره کردیم که ارائه پیشنهادهای ویژه، انگیزه خرید برای کاربران است. آنان به دنبال از دست ندادن فرصت هستند، به همین دلیل از این شانسی که یک بار در خانه آنان زده، استفاده می کنند.

توصیه می شود این پیشنهادهای ویژه، محدوده زمانی بسیار کمی داشته باشند تا حس فوریت در کاربران ایجاد بشود.

اجرای مسابقه و قرعه کشی نیز  پیشنهاد خوبی است تا کاربران تعامل بیشتری با ما داشته باشند. برای مثال اگر کاربر، ما را به تعدادی از دوستان خود معرفی کند، می تواند در قرعه کشی ما شرکت کند و یکی از محصولات ما را برنده بشود.

ادامه مطلب  بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار کدام کشورها هستند؟

همکاری با اینفلوئنسرها :  یکی از راه های کمک به صفحه شما جهت بهتر و سریع تر شناخته شدن آن، استفاده از افراد مشهور، اینفلوئنسرها و صفحات برتر و پرمخاطب در حوزه کاری شما است.

برای مثال محصولات شما در حوزه ورزشی است و شما جهت تبلیغ صفحه خود، آن را توسط یک ورزشکار معرفی می کنید.

برنامه محتوایی: همان طور که گفتیم، محتوای شما باید جذاب و حرفه ای به نظر برسد. پس از رسیدن به این سطح، نیاز است این محتوا در زمانی مناسب پست بشود.

علاوه بر  توصیه شناخت ساعت مناسب برای پست، در نظر داشته باشید، صفحه شما باید به روز باشد. پست ها نظم خاصی داشته باشند و این طور نباشد که یک هفته ده پست بگذارید و هفته ای پستی نگذارید. صفحه را زنده نگه دارید تا فراموش نشوید.

با محتوای روایتی می توانید یک سلسله پست هایی ایجاد کنید تا هم نظم خاصی به صفحه خود بدهید و هم ارتباط مشتری با شما بیشتر بشود.

برای موفقیت در کار خودتان باید از تمامی این استراتژی ها به بهترین نحو استفاده کنید. در کار خود جدی باشید و به موفقیت برسید. در هر کاری نیاز است که فعالیت خودمان را بعد از مدتی ارزیابی کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم.

ارزیابی محصولات پرفروش در اینستاگرام

ارزیابی فعالیت فروشگاه جهت شناسایی محصولات پرفروش

ارزیابی و تحلیل باعث می شود از سایرین عقب نمانید و جایگاه خود را بهتر بکنید. چند روش برای تحلیل و ارزیابی بهتر را بررسی می کنیم:

بررسی نتایج محتوا: نیاز است پست ها و استوری های منتشر شده خود بررسی کنید تا بهترین آنان را بر اساس بازدید، لایک و کامنت شناسایی کنید. پس از آن، نیازمند ارزبایی است که چگونه این پست، واکنش مثبت زیادی داشته است.

ادامه مطلب  اعتماد سازی در فروشگاه با چند تکنیک ساده که نمی دانید!

بعد از نتیجه گیری، می توان همان قالب محتوا را ادامه داد و بهتر کرد، اشتباهات پست های ضعیف را تکرار  نکرد و در آخر سرمایه گذاری بیشتری بر محصولات پرفروش خود کنید.

بررسی رقیبان: شما علاوه بر ارزیابی خودتان، نیاز است رقیبان خود را بررسی کنید. دقیقا همان طور که خود را ارزیابی کردید، نیاز است او را نیز بررسی کنید تا با محصولات پرفروش صفحه او آشنا بشوید.

پرسش از مخاطبین: یکی از ساده ترین راه ها پرسش از  خود مشتریان است. از انتقادات آن ها جهت بهبود صفحه خود استفاده کنید. از آن ها بپرسید که به چه نوع محصولاتی نیاز دارند و شما نیز فعالیت اصلی صفحه خود را بر روی این محصولات پرفروش بگذارید.

جمع بندی

اینستاگرام یکی از ابزارهای کاربردی برای فروش محصولات و ارائه خدمات است. در این مقاله محصولات و خدمات مختلفی را معرفی کرده ایم و شیوه های مختلفی را ارائه دادیم تا خود شما به تنهایی محصولات پرفروش کسب و کار خودتان را شناسایی کنید.

آغاز به کار در این دنیای بزرگ اینستاگرام نیازمند دانستن قوانین و اصولی است، که با دانستن این اصول شناسایی محصولات پرفروش و فروش آنان، آسان می شود. ما در کمپین فروش 24، با ارائه دوره هایی، حرکت در این مسیر را برای شما شفاف تر و آسان تر می کنیم.

آیا شما فروشگاهی در اینستاگرام دارید؟ کدام محصول تان پرفروش است؟ نظر خودتان را در کامنت ها بنویسید. خوشحال می شویم نظرتان را در رابطه با استراتژی فروش این موضوع بدانیم.

منبع اول        منبع دوم

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط