نیچ مارکتینگ چیست و چطور با آن به درآمد بالا برسیم؟

نیچ مارکتینگ چیست و چطور با آن به درآمد بالا برسیم؟

نیچ مارکتینگ بخش های بسیار ویژه ای از مصرف کنندگان را نشان داده که ویژگی های خاصی را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. برخلاف بازارهای انبوه که همه مصرف ‌کنندگان ممکن را در بر می‌ گیرد، بازارهای تخصصی از مصرف ‌کنندگان محدودتری تشکیل شده که احتمال بیشتری وجود دارد برای خرید محصولات و خدمات شما اقدام کنند. در این مطلب از سایت مرکز فروش 24، در مورد این که نیچ مارکتینگ چیست، بیشتر یاد خواهید گرفت.

نیچ مارکتینگ چیست؟

اگر می خواهید بدانید نیچ مارکتینگ چیست و آن را برای سیستم فروش خود به کار بگیرید، باید بدانید که این مفهوم، بخش بسیار خاصی از مصرف کنندگان است که ویژگی های مشترکی دارند و به دلیل این ویژگی ها، احتمالا محصول یا خدمات خاصی را خریداری می کنند. در نتیجه، بازارها و گروه های خاص و کوچکی را شامل شده و خدمات محدود اما جذابی را در اختیار مشتریان قرار می دهند. برای شناسایی یک بازار خاص، این اقدامات را انجام دهید:

  • محصولات و خدماتی را توسعه دهید که نیازها و خواسته های منحصر به فرد شرکت شما را برآورده کند.
  • از طریق پیام های بازاریابی خود نسبت به جایگاه خود احساس رضایت داشته و پله های ترقی را طی کنید.
  • در جایگاه خود اعتماد ایجاد کنید تا مشتریان وفادارتری داشته باشید.
  • با برندهای بزرگ تر رقابت کنید.
  • برای راه‌ حل خاصی که ارائه می ‌دهید، به یک نام تجاری معتبر تبدیل شده و در نهایت مشتریان بیشتری را جذب نمایید.
ادامه مطلب  بهینه سازی فرآیند فروش (بهترین روش های بهینه سازی)

چگونه به یک بازار خاص برسیم؟

بعد از آشنایی با این که نیچ مارکتینگ چیست، در این بخش، هفت استراتژی برای دستیابی به این بازار خاص را در دسترس قرار داده ایم. در درجه اول باید شناخت جایگاه خود، مشتریان و برندتان را در اولویت بگذارید. به بیان دیگر، شما می خواهید بدانید مشتریان چگونه رفتار می کنند، چه می خواهند و با چه چالش هایی رو به رو هستند. به این ترتیب می توانید پیشنهادها را در پاسخ به ویژگی های منحصر به فرد مشتریان توسعه داده و در نهایت موفقیت بیشتری را در بازار رقم بزنید.

1- در مورد حوزه کاری خود تحقیق کنید

اگر موضوع بازار گسترده مشتریانی را که می‌ خواهید به آن ها خدمت کنید را می شناسید، باید زیر مجموعه‌ های گروه‌ های مصرف ‌کننده را با توجه به ویژگی ‌های منحصر به ‌فردشان کشف کنید. مثلا جهت کشف بازارهای موجود مرتبط با حوزه کاری خودتان، این سوالات را از خود بپرسید:

  • چه چیزی ممکن است شما (و سایر مصرف کنندگان) نیاز داشته باشید که در حال حاضر برای خرید در دسترس نیست؟
  • چه مشکلات خاصی را می خواهید حل کنید؟
  • چه چیزی می توانید بر اساس نقاط قوت خود به مصرف کنندگان ارائه دهید؟
  • چه نوع مصرف کنندگانی ارزش ها، علایق و تجربیات شما را به اشتراک می گذارند؟
  • تصور می کنید این نوع مصرف کنندگان چه جزئیات اولیه جمعیت شناختی و روانشناختی را در اختیار دارند؟

2- کلمات کلیدی بازار خود را بشناسید

راه دیگر برای دانستن این که نیچ مارکتینگ چیست، این است که بدانید مصرف کنندگان وقتی می خواهند راه حلی برای مشکلات یا پاسخ به سوالات خود بیابند، چه چیزی را در گوگل یا سایر موتورهای جست و جو تایپ می کنند. چند سوال از Google بپرسید و کلمات کلیدی و عباراتی را که به طور خودکار پیشنهاد می دهد را یادداشت نمایید.

ادامه مطلب  چگونه کیفیت نیروی کار را افزایش دهیم؟ افزایش بهره وری کارکنان

تایپ این کلمات کلیدی در سایت های تحقیقاتی سئو مانند Semrush و Ahrefs می تواند معیارهای مهمی مانند حجم جست و جو برای یک کلمه کلیدی خاص و رتبه بندی در نتیجه جست و جو را نشان دهد. این ها می ‌توانند سرنخ‌ هایی را ارائه دهند تا بدانید چه چیزی برای بازار تخصصی شما مهم است.

3-  در مورد گروه های علاقه مند در رسانه های اجتماعی تحقیق کنید

شما می ‌توانید با جست و جوی گروه ‌های علاقه ‌مند در رسانه‌ ها یا پلتفرم های اجتماعی که در آن افراد محتوای مرتبط با علایق، حرفه‌ها، گروه‌های سنی و سایر اطلاعات جمعیت شناختی و روان شناختی وجود دارند، اطلاعات زیادی درباره این که نیچ مارکتینگ چیست به دست آورده و به تقویت کمپین فروش خود بپردازید.

مثلا اگر توسعه دهندگان را هدف قرار می دهید، تحقیقی در این باره در GitHub داشته باشید؛ پلتفرمی که میلیون ها توسعه دهنده و سازمان از آن برای ایجاد نرم افزار و همکاری با هم استفاده می کنند. برای کشف انواع پروژه هایی که توسعه دهندگان روی آن ها متمرکز هستند، مهارت هایی که یاد می گیرند و ارتباطاتی که با یکدیگر برقرار دارند، به بخش های مختلف این پلتفرم مراجعه نمایید.

اگر خوانندگان مشتاق را هدف قرار می دهید، سری به Goodreads بزنید؛ پلتفرمی که میلیون ها خواننده درباره آن پست گذاشته و کتاب های بیشتری را کشف می کنند، به چالش های کتاب خوانی می پیوندند، و فعالیت‌ های دیگران را دنبال می کنند. برای اطلاع از ژانرها، موضوعات، نسخه‌ های جدید، کلاس ها و همچنین نحوه ارتباط خوانندگان با یکدیگر از طریق علاقه مشترک به کتاب، این سایت گزینه مناسبی خواهد بود.

ادامه مطلب  چگونه رقبای خود را شکست دهیم؟ | تحلیل رقبا در کسب و کار

4- رقبا را بررسی کنید

همان طور که تحقیقات کلمات کلیدی و رسانه های اجتماعی را انجام می دهید و بررسی می کنید که نیچ مارکتینگ چیست، باید دریابید که رقبای شما چه کسانی هستند و چه چیزی را به مشتریان حوزه کاری شما ارائه می دهند. در واقع باید ببینید برندهای برتر حال حاضر در شبکه های اجتماعی کدام موارد هستند و مردم بیشتر از کدام یک خرید می کنند؟ همچنین دانستن این که چه نقاط ضعف و قوتی در کارشان وجود دارد، قدم بزرگی خواهد بود.

با این اطلاعات می توانید برنامه ای برای رقابت موثر طراحی کنید. این ممکن است شامل کاهش بیشتر محصولات و خدمات، متمایز کردن آن ها و پر کردن شکاف‌ها و اصلاح پیام‌ هایی باشد که برای تبلیغشان استفاده می ‌کنید.

5- مشاغل با رشد سریع را جست و جو کنید

در ادامه این که نیچ مارکتینگ چیست، به اهمیت برخی مشاغل می رسیم. همان گونه که صنایع رشد می کنند، ممکن است بازارهای بکر و دست نخورده ای بیابید که ایده های خوبی برای شروع کسب و کار به شمار می روند. سایت ها و منابع زیادی هستند که می توانید مشاغل دست نخورده را به عنوان ایده در آن ها پیدا کرده و از آن ها الهام بگیرید.

برای نمونه، آخرین پیش بینی های استخدام از سوی برخی منابع در ایالات متحده نشان می دهد مشاغل پرستاری تا سال 2031 رشد خواهند و این برای مشاغل دیگری مانند تحلیلگر امنیت اطلاعات نیز تا حدودی صدق می کند. در سمت مقابل، گروهی از مشاغل نیز احتمالا افت شدیدی خواهند داشت.

ادامه مطلب  10 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خانگی در سال 1403

در حین جمع آوری اطلاعات از این دست، این سوالات را از خود بپرسید:

  • چه محصولات و خدماتی می تواند تجارب افراد را در این زمینه های شغلی در حال رشد افزایش دهد؟
  • بهترین راه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افراد در این زمینه های شغلی چیست؟
  • بر اساس شرکت هایی که برای این موقعیت ها استخدام می کنند، چه بازارهای ویژه ای را می توانید شناسایی کنید؟
  • چه نوع استراتژی فروش می ‌تواند تاثیر بیشتری روی این مشاغل داشته باشد؟

سخن پایانی

در این مطلب ابتدا به این موضوع رسیدگی شد که نیچ مارکتینگ چیست و سپس راه های دسترسی به آن را معرفی کردیم. بعد از انجام تمام مراحل گفته شده، نوبت به جمع آوری داده های آماری مرتبط با بازار تخصصی خودتان می رسد که در تخمین اندازه، سطح درآمد و سایر معیارهای خرید به شما کمک خواهد کرد.

منبع 1    منبع 2

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط