کمپین مناسبتی چیست و چگونه ساخته می شود؟

معمولا مردم در رویدادها، تعطیلات یا مناسبت های مختلف اشتیاق بیشتری برای خرید کالاها و خدمات خواهند داشت. در صورت بازاریابی درست و ایجاد کمپین مناسبتی می توان در چنین موقعیت هایی میزان فروش محصولات و خدمات خود را افزایش داد. اما شاید این سوال برای شما به وجود آید که کمپین مناسبتی چیست؟

 کمپین بازاریابی مناسبتی از رویدادها یا مناسبت ها برای ارتقا یک نام تجاری در بازار هدف استفاده می کند. در واقع با استفاده از کمپین مناسبتی تبلیغات و بازاریابی در مکان و زمان مناسب انجام خواهد شد. در این مطلب از سایت مرکز فروش 24 تصمیم داریم به بیان توضیحات بیشتری درباره کمپین مناسبتی و ایجاد آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

کمپین مناسبتی چیست و چگونه ساخته می شود؟

درباره کمپین مناسبتی

این روزها به سختی می توان افراد را برای خرید محصولات و خدمات ترغیب کرد. اما به جای آن می توانید روی موقعیت ها و مناسبت هایی که به شما کمک می کنند تا با استفاده از آن ها فروش بیشتری داشته باشید، تمرکز کنید. یک کمپین مناسبتی تمرکز را از روی محصولات برمی دارد و به اتفاقاتی که در زندگی روزمره مشتریان می گذرد، توجه خواهد کرد.

شاید هنوز به درستی متوجه نشده اید که کمپین مناسبتی چیست؟ به زبان ساده تر می توانیم بگوییم که این کمپین برای بازاریابی زمان مناسبی را انتخاب می کند و به معرفی محصولات می پردازد. به عنوان مثال در زمان شروع مدارس یک برند لوازم و تحریر می تواند نهایت استفاده را از این موقعیت ببرد و با معرفی هر چه بیشتر محصولات خود مشتریان بیشتری را جذب کند.

ادامه مطلب  کمپین فروش چیست؟ راهنمایی برای فروش حداکثری

به طور کلی با ایجاد ارتباط بین یک مناسبت، رویداد یا تعطیلات با برند و کسب و کار خود در ذهن مشتریان می توانید احتمال فروش کالاهای خود را در آن زمان افزایش دهید. مناسبت های مختلفی وجود دارد که با برنامه ریزی درست و ایجاد ارتباطی مناسب بین برند محصولات خود و این مناسبت ها می توانید شاهد سود بیشتری باشید.

اگر به دنبال راهی است که باعث افزایش فروش محصولات و خدمات شما بشود، توصیه می کنیم که مطالعه صفحه کمپین فروش را به هیچ وجه از دست ندهید.

ایجاد کمپین مناسبتی

اکنون که می دانید کمپین مناسبتی چیست؟ می توانید برای ایجاد آن اقدام کنید. زمانی که تمام مراحل ایجاد یک کمپین به درستی انجام شود، می تواند به موفقیت دست یابد. در ادامه به بررسی مراحل ایجاد کمپین مناسبتی می پردازیم.

هدف خود را مشخص کنید

پیش از هر چیزی برای ایجاد یک کمپین مناسبتی باید هدف خود را تعیین کنید. آیا قصد دارید مشتریان جدیدی را به دست آورید یا هدف شما افزایش میزان سود است.

تعیین بودجه را فراموش نکنید

در ساخت یک کمپین مناسبتی باید به بودجه مورد نیاز هم فکر کنید. بدون شک شما برای بازاریابی به بودجه کافی نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید که حد تعادل را در اختصاص دادن بودجه رعایت کنید.

مخاطبان هدف را شناسایی کنید

مرحله دیگر برای ایجاد یک کمپین مناسبتی موفق این است که مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و اطلاعات لازم را درباره آن ها و نیازهایشان به دست آورید. اگر بتوانید درک درستی از علایق مشتریان خود داشته باشید، بهتر می توانید برای بازاریابی مناسبتی اقدام کنید. اگر بدانید که محصولات و خدمات شما برای چه کسانی، در چه رده سنی، با چه علایقی مناسب است، برنامه ریزی بهتری خواهید داشت.

ادامه مطلب  عمده فروشی چیست و نکاتی برای کسب سود بیشتر در عمده فروشی

مخاطبان هدف را شناسایی کنید

رسانه های مناسب برای بازاریابی را انتخاب کنید

در مرحله بعدی برای ایجاد ارتباط با مخاطبان هدف خود باید از رسانه های مختلف استفاده کنید. این که کدام رسانه می تواند برای کمپین مناسبتی شما بهترین کارایی را داشته باشد، بستگی به مخاطبان هدف شما خواهد داشت. باید بدانید که مشتریان شما از چه رسانه هایی بیشتر استفاده می کنند. علاوه بر آن باید میزان بودجه خود را هم در نظر داشته باشید. شما می توانید برای دست یابی به نتیجه بهتر می توانید از رسانه های مختلف به صورت ترکیبی استفاده کنید.

بهترین پیام و محتوا را ارائه دهید

پیامی که شما برای جذب مشتریانتان ارائه می دهید، باید بسیار جالب و مختصر باشد. پیام و محتوای شما باید بتواند مطابق علایق مشتریان نوشته شود و آن ها را ترغیب نماید. با این پیام مشتریان باید متوجه سودی که کسب و کار شما برای آن ها دارد، شوند. در واقع اگر میخواهید بدانید یکی از مراحل مهم ایجاد کمپین مناسبتی چیست؟ باید بدانید که این مرحله بسیار حساس است. زیرا محتوایی که شما ایجاد می کنید باید بتواند در مدت زمان کوتاهی روی مخاطب تاثیر بگذارد.

به بررسی نتایج بدست آمده بپردازید

یکی از مراحلی که می تواند در موفقیت یک کمپین مناسبتی بسیار موثر باشد، بررسی نتایج به دست آمده از اقدامات انجام شده است. اگر از رسانه های مختلف برای بازاریابی استفاده کرده اید، بررسی کنید که کدام یک از آن ها نتایج بهتری داشته اند و علت آن چیست. در مقابل رسانه هایی که نتایج ضعیف تری از آن ها به دست آورده اید، را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و به فکر بهبود نتایج آن ها باشید.

ادامه مطلب  کارآفرینی چیست و چگونه کارآفرین موفقی شویم؟

استراتژی های رقبا را بررسی کنید

اگر کمپین مناسبی که ایجاد کردید نتایج دلخواه را برای شما نداشت و به موفقیتی که در نظر داشتید نرسیدید، می توانید به بررسی استراتژی ها ی بازاریابی رقبا بپردازید. رقبای شما مخاطبان هدف مشترکی با شما دارند و محصولات و خدمات مشابهی را ارائه می کنند؛ بنابراین می توانید با بررسی علت موفقیت آن ها و تحلیل تکنیک ها و استراتژی هایی که به کار برده اند، خود را تقویت نمایید و نقاط ضعفتان را از بین ببرید.

با بررسی رقبا و مقایسه آن ها با کسب و کار خود علاوه بر این که می توانید مشکلات خود را در بازاریابی رفع کنید، می توانید عملکردی بهتر از آن ها ارائه دهید.

استراتژی های رقبا را بررسی کنید

جمع بندی

در رویدادها و مناسبت های مختلفی مانند، تعطیلات نوروز، شب یلدا، اعیاد مختلف، زمان شروع مدارس و… کسب و کارهای مختلف می توانند با تاثیر گذاری بر احساس مشتریان و ترغیب آن ها برای خرید، توسط رسانه ها و پلتفرم های مختلف میزان فروش و سود خود را افزایش دهند. این دقیقا کاری است که کمپین مناسبتی انجام می دهد. ما در این مطلب سعی کردیم برای شما بیان کنیم که کمپین مناسبتی چیست؟ و چگونه می توان  یک کمپین مناسبتی موفق را ایجاد کرد.

 

منبع 1     منبع 2

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط