کاهش هزینه های کسب و کار با چند تکنیک ساده!

کاهش هزینه های کسب و کار با چند تکنیک ساده!

کاهش هزینه های کسب و کار : گاهی پیش می آید که بعد از برآورد هزینه های یک پروژه و محاسبه کردن هزینه های غیرمنتظره، کارفرما از شما می خواهد تا هزینه های کسب و کار را کاهش دهید و شما با این چالش مواجه می شوید که چگونه می توانید هزینه های موجود را کمتر کنید. از طرف دیگر باید این موضوع را در نظر بگیرید که نباید با کاهش هزینه ها کیفیت نیز کاسته شود. شاید شما هم با این سوال مواجه شوید که آیا راهی وجود دارد که بتوان هزینه های کسب و کار را به صورت اصولی کاهش داد؟

در این خصوص باید بگوییم که استراتژی هایی وجود دارند که می توانند در این موضوع به شما کمک کنند. با این که کاهش هزینه های کسب و کار به صورت موثر کار راحتی نیست، اما نگران نباشید؛ چراکه اگر این کار را به صورت اصولی انجام دهید و آن را به خوبی مدیریت کنید، می توانید در این کار موفق شوید. بدین منظور ما در این مطلب از سایت مرکز فروش 24 قصد داریم شما را برخی از تکنیک های ساده کاهش هزینه های کسب و کار آشنا کنیم.

کاهش هزینه های کسب و کار با چند تکنیک ساده!

اطمینان از تخصیص مناسب منابع برنامه ریزی

شناسایی منابع یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش ها برای اجرا و تکمیل یک پروژه به شمار می رود. برای آغاز هر پروژه ای قبل از شروع سایر مراحل باید این کار انجام شود. در صورتی که در ابتدا تخصیص منابع را در نظر نگیرید، قطعا مجبور به صرف هزینه های بیشتری می شوید. تجهیزات، افراد و زمان از جمله مهم ترین مواردی هستند که باید در ابتدای پروژه به آن ها توجه کرد. به همین علت است که باید در همان ابتدا در مورد تخصیص منابع برنامه ریزی کرد.

ادامه مطلب  ارزش طول عمر مشتری یا CLV چیست؟ بررسی تخصصی

برای این که بتوانید یک فرآیند روان و دقیق داشته باشید، باید تمرکز اصلی خود را روی اطلاعات و منابع بگذارید. این کار موجب شده تا شما بتوانید منابعی متعادل داشته باشید. سعی کنید از تکراری شدن دوری کرده و بیکاری منابع را تا حد ممکن کمتر کنید. نکته مهمی که وجود دارد و باید آن را در نظر داشته باشید این است که باید حتما در تاثیر زمان بر نیازهای منابع را به خوبی بررسی کنید.

برای مثال ممکن است یکی از اصلی ترین و مهم ترین منابع پروژه تنها برای زمان محدودی قابل دسترس باشد. این یعنی شما باید برنامه پروژه مورد نظر را مطابق زمان آن منبع تنظیم نمایید. یا در حالتی که قرار است که منبعی تنها در یک مرحله خاص از پروژه قابل دسترس باشد، بهتر است جدول زمانی خود را در زمان قابل دسترس بودن آن منبع تمدید نمایید.

اطمینان از تخصیص مناسب منابع برنامه ریزی

تیم خود را راهنمایی کرده و دوباره آموزش دهید

زمانی که منابع خود را به صورت درست و اصولی تنظیم و توزیع کردید. قدم بعدی این است که که مدیران پروژه بتوانند یک ساختار تفکیک کار به وجود آورند. به تمام کارها فرعی توجه داشته باشید و تعیین کنید که برای تکمیل پروژه خود به چه افرادی با چه مهارت هایی نیاز دارید. دقت کنید در صورتی که تخصیص منابعی که صلاحیت نداشته باشند روی نتیجه پروژه و زمان ارائه آن تاثیر دارد.

زمانی که تخصیص منابع را به درستی انجام داده باشید اگر در هر مرحله از پروژه با کمبود نیرو روبرو شوید، می توانید به سراغ بازآموزی بروید و مجددا آموزش دهید. به علاوه باید قبل از این که بخواهید با مشاوران خارجی در تعامل باشید، باید پتانسیل های داخلی را مورد بررسی قرار دهید. برای مثال می توانید به جای این که یک پیمانکار مستقل را استخدام کنید، می توانید تمرکز خود را روی آموزش تیم خود قرار دهید تا روند انجام پروژه سریع تر طی شود.

ادامه مطلب  مدیریت استرس در کسب و کار ( چه طور در کسب و کار استرس نداشته باشیم؟)

سیستم فروش یک ساختار یکپارچه به کسب و کار شما می دهد و در نهایت با اجرای صحیح آن به درآمدزایی بیشتر خواهید رسید. اگر می خواهید بیشتر با این موضوع آشنا بشوید، می توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید.

جایگزینی منابع گران قیمت با منابع ارزان تر

یکی از راه های کاهش هزینه های کسب و کار این است که منابع گران قیمت را با منابع ارزان تر جایگزین کنید. این استراتژی برای کاهش هزینه می تواند بدین صورت باشد که به جای استخدام نیروی جدید و صرفه هزینه های بیشتر، نیروی های قدیمی و باتجربه تر اعضای دیگر را راهنمایی نمایند. یک مزیت مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که اگر بتوانید روی ارتقای مهارت منابع جوان تمرکز کنید، چابکی سازمان افزایش می یابد و این کار بالا رفتن انگیزه را در پی دارد.

در برخی مواقع مدیران پروژه تصمیم می گیرند تا به افراد حرفه ای و  با تجربه وظایف مهم تری را محول کنند. شما به عنوان یک مدیر پروژه باید از این امر اجتناب کنید. زمانی که قصد دارید با استراتژی های مختلف نسبت به کاهش هزینه های کسب و کار اقدام کنید، باید مهارت هایی که نیاز به منابع بالا دارند را در تمام طول فرایند پروژه توزیع نمایید.

این کار موجب می شود تا شما دیگر نیاز به استخدام پیمانکاران مستقلی که با قیمت بالایی استخدام می شوند، نداشته باشید. از طرف دیگر فرصتی برای اعضای تیم پیش می آید تا بتوانند با دریافت راهنمایی های مختلف تجربه خود را بالا ببرند. در نهایت می توانید متوجه کاهش هزینه های کسب و کارشوید.

ادامه مطلب  تربیت و آموزش نیروی فروش (تیم فروش خود را بسازید.)

جایگزینی منابع گران قیمت با منابع ارزان تر

بر اساس نیاز برون سپاری کنید

سعی کنید فعالیت های غیر اصلی کسب و کار خود را در بررسی و ارزیابی کنید. در این بررسی متوجه می شوید که کارهایی وجود دارند که به کسب و کار شما ارزش زیادی اضافه نمی کنند، در این صورت باید این فعالیت ها را به متخصصان کم هزینه بسپارید. همچنین ممکن است در قسمت خاصی از پروژه فاقد مهارت و تخصص باشید، در این صورت می توانید به منابع مختلف جهانی را به کار ببرید.

این منابع کم هزینه می توانند در کنار یکدیگر شکاف های موجود را پر کنند. در نهایت شما می توانید بودجه خود را به صورت دقیق تر کنترل کنید.

هزینه های پنهان و غیرمنتظره را در نظر بگیرید

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به شما کمک کند تا هزینه های کسب و کار خود را کاهش دهید، این است که به هزینه های غیر منتظره و پنهان خود توجه کنید. زمانی که هزینه های غیر منتظره را در نظر بگیرید و در ابتدا برای آن ها بودجه ای را به آن ها اختصاص دهید. در این صورت در زمان طراحی و اجرای پروژه با مشکل مواجه نخواهید بود.

هزینه های پنهان و غیرمنتظره را در نظر بگیرید

جمع بندی کاهش هزینه های کسب و کار

هر کسب و کاری برای پیشرفت و ارتقا نیاز به صرف هزینه هایی خاصی دارد. بسیاری از صاحبان کسب و کارها به دنبال روش هایی هستند تا بتوانند این هزینه ها را کاهش دهند. همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم روش ها و استراتژی هایی وجود دارند که در کاهش هزینه های کسب و کار به شما کمک کنند. ما در این مطلب سعی کردیم برخی از ساده ترین و کاربردی ترین این استراتژی ها را به شما معرفی کنیم.

ادامه مطلب  شعار برند چیست و چگونه یک شعار مناسب انتخاب کنیم؟

منبع

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط